El desdoblament de la carretera B-224 entre la variant de Masquefa i Martorell és una mica més a prop. La Generalitat ha fet els primers tràmits per desdoblar aquesta carretera i convertir-la en una nova via amb dos carrils en cada sentit de circulació. Així, el Departament de Política Territorial ha obert el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi ambiental d’aquest projecte.
Una actuació de 39 milions d’euros
El desdoblament de la carretera B-224 afectarà un tram de 7,5 quilòmetres, entre la variant de Masquefa i Martorell, i comportarà una inversió de més de 39 milions d’euros.
L’objectiu d’aquesta actuació és augmentar la capacitat d’aquesta carretera, a més d’incrementar la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit. El tram de la B-224 comprès entre Masquefa i Martorell es caracteritza per un volum de trànsit força elevat. Es calcula que 20.000 vehicles circulen diàriament de mitjana a la zona de Martorell, i 13.500 ho fan a la zona de Masquefa.
De moment la Generalitat ha sotmès a informació pública els estudis informatiu i d’impacte ambiental del desdoblament perquè els ajuntaments, les entitats i els particulars puguin presentar les propostes que considerin oportunes.
Els estudis plantegen com a millor opció per millorar la B-244 entre la variant de Masquefa i Martorell el desdoblament de l’actual carretera i la construcció d’enllaços a nivell que permetin absorbir el trànsit i millorar la seguretat viària i la connectivitat del territori.
Un traçat dividit en quatre trams
7,5 quilòmetres del nou tram comprenen els termes municipals de Sant Llorenç d’Hortons, Sant Esteve Sesrovires i Martorell. El traçat previst es divideix en quatre trams. En el primer tram la nova via es configura sobre l’actual carretera i compta amb un únic carril per sentit de circulació. En aquest tram es farà una gran rotonda per substituir l’actual intersecció on comença la variant de Masquefa i que servei d’accés a La Beguda Alta. La rotonda es desplaçarà uns 700 metres cap a Martorell i tindrà accessos cap a La Beguda Baixa i l’antiga carretera de Masquefa.
És a partir d’aquest punt on s’iniciarà el desdoblament i la carretera ja discorrerà amb dos carrils per cada sentit de circulació. El segon tram acaba a la rotonda d’accés a Can Brians.
El tercer tram correspon al pas de la carretera pel polígon industrial de la Noia i el polígon de Sant Esteve i finalitza en un altra rotonda. En aquest rotonda comença el quart i últim tram, el qual arriba fins a la nova rotonda que s’ha construït recentment a Martorell per millorar l’accés a l’autopista AP-7.
Els estudis que ara se sotmeten a informació pública també analitzen el condicionament de la carretera actual entre Masquefa i Martorell. La voluntat de la Generalitat és convertir-la en una via preferent amb enllaços a diferents nivells, encara que sense incrementar-ne els carrils.