La Diputació de Barcelona, en col•laboració amb les ADF i els Ajuntaments, ha obert la inscripció per a participar en la selecció de les places d’informador/a forestal que es contractaran per a aquest estiu.
Les persones interessades tenen fins al dia 18 de febrer per cursar les sol•licituds. Cada candidat pot presentar sol•licituds a un màxim de tres municipis.
Els interessats han d’omplir el full de sol•licitud que trobaran a l’adreça web http://web.infobosc.cat/informadors.asp i presentar la documentació a l’ajuntament escollit en primera opció. En el cas de Masquefa, cal presentar-la al C/ Major 93, de dilluns a divendres, de 9h a 14h.
Requisits
. Ser major de 18 anys
. Tenir el graduat escolar o titulació equivalent
. Disposar de carnet de conduir amb una antiguitat d’1 any com a mínim
. Tenir bon nivell de català i castellà oral i escrit
. Disposar de vehicle propi
Les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) conjuntament amb la Diputació de Barcelona i els Ajuntaments de la província desenvolupen el Pla d’Informació i Vigilància contra incendis forestals de les comarques de Barcelona.
L’informador/a forestal és l’encarregat/da de detectar columnes de fum i d’informar a la població sobre les mesures de prevenció d’incendis i dissuadir-la de cometre infraccions. Està en contacte permanent amb un centre de comunicacions mitjançant radiotelefonia.
L’informador/a va amb un vehicle tot terreny, que recorre una ruta assignada de les diferents zones en que es divideixen les més de 440.000 hectàrees forestals que abasta el Pla d’Informació i Vigilància.