Els donatius que els ciutadans han fet fins al 31 de març situen el marcador de La Marató 2011 en el més alt de la història del programa, tot superant la xifra màxima de l’edició 2010 (8.735.103 euros). El projecte consolida d’aquesta manera 20 anys d’impuls a la recerca biomèdica i a la sensibilització social a Catalunya.
La 20a edició de La Marató de TV3, celebrada al desembre, ha tancat definitivament el marcador amb 8.931.418 euros, una xifra que suposa el nou rècord de recaptació del projecte. Han fet possible aquest resultat els milers de donatius telefònics, a través d’internet i dels mòbils que els ciutadans han fet fins al 31 de març, el suport del sector empresarial i l’amplíssima mobilització social generada entorn del projecte. Els prop de 9 milions d’euros recaptats es convertiran en un impuls decisiu per a la recerca sobre medicina regenerativa i trasplantament d’òrgans i teixits.
El resultat econòmic de La Marató 2011 se suma a les magnífiques xifres de participació social que va aconseguir la cita el 18 de desembre. La societat civil catalana s’hi va implicar amb més entusiasme que mai, organitzant 1.822 activitats populars, un 32% més que en l’edició anterior.
El gra de sorra de Masquefa
Masquefa també es va mobilitzar i va aportar el seu gra de sorra a la Marató de TV3. Durant tot el cap de setmana del 17 i 18 de desembre l’Ajuntament i les entitats van organitzar una trentena d’activitats per animar els masquefins a sortir al carrer i a participar tant en la Marató de TV3 com en la Marató de Donació de Sang.
Pel que fa a la marató televisiva, entre les guardioles instal·lades en els comerços i les activitats organitzades per les entitats es van recollir un total de 2.060,55 euros, que han contribuït a l’espectacular xifra final de 8.931.418 euros que la televisió catalana ha recaptat per a la regeneració i el transplantament d’òrgans i teixits.
L’Ajuntament de Masquefa agraeix una vegada més la generositat de les entitats, els vilatans a títol particular, els joves i el personal municipal que van organitzar les activitats, les empreses i comerços que hi van col·laborar instal·lant les guardioles, i tots els masquefins i masquefines que es van abocar en les dues maratons.
106 milions en 20 anys
En 20 edicions, La Marató de TV3 ha recaptat més de 106 milions d’euros, que han permès impulsar 565 projectes de recerca biomèdica sobre un ampli conjunt de malalties i dur a terme una intensa acció de sensibilització social sobre aquestes patologies. El resultat de la 20a edició confirma La Marató de TV3 com a gran motor de la recerca científica i de la sensibilització social a Catalunya i referma els valors de responsabilitat social d’una ciutadania que en temps de crisi fa esforços per col·laborar en una iniciativa com aquesta.
La Marató 2011 en xifres
. 15,20 hores de programa en directe.
. 5 seus telefòniques, 1.037 línies de telèfon i 60.920 trucades ateses al 905 11 50 50.
. 2.421 voluntaris mobilitzats.
. 1.822 activitats organitzades per 1.715 entitats, associacions i col•lectius.
. 3.850 conferències divulgatives impartides per 351 metges en 979 centres educatius i cívics.
. 1.519 pancartes d’adhesió penjades.