Masquefa és el segon municipi de l’Anoia amb més mencions a les xarxes socials i als portals turístics i el seu índex de reputació se situa per sobre de la mitjana comarcal.
La Diputació de Barcelona ha fet públics els resultats per comarques del Monitor de reputació turística online de la Regió de Barcelona 2020, amb l’objectiu d’avaluar quina reputació tenen les destinacions de la Regió de Barcelona a les principals xarxes socials i portals turístics online. S’han recollit dades de més d’un milió d’opinions compartides pels propis usuaris dins de plataformes online de màxima rellevància turística, per tal de conèixer en profunditat l’experiència dels visitants en tres sectors turístics: allotjaments, restaurants i atractius turístics.
I en el cas de l’Anoia, les dades situen a Masquefa com una de les destinacions turístiques de referència a la comarca. Masquefa és el segon municipi anoienc amb un major nombre de mencions online rebudes, només per darrere d’Igualada. Mentrestant, l’Índex de Reputació Online (iRON) de Masquefa -basat en les opinions online rebudes- se situa lleugerament per sobre de la mitjana comarcal.
Dani Gutiérrez, regidor de Promoció del Territori, valora molt positivament les xifres i explica que “l’informe general ens ajuda a comprendre els eixos a potenciar i les possibles línies d’actuació a seguir per a consolidar Masquefa com una destinació turística sostenible, de proximitat, desestacionalitzada i de qualitat”. Dani Gutiérrez, a més, afegeix que “aquests resultats són fruit de l’esforç dels agents turístics de Masquefa, que amb la seva bona feina generen experiències molt autèntiques que els nostres visitants valoren de manera molt positiva”.
La valoració de l’Índex de Reputació Online de l’Anoia al 2019 ha estat d’un 8,26 –0,02 punts percentuals per sobre de la mitjana de la Regió de Barcelona– basat en un total de 14.876 opinions online rebudes. Els atractius turístics de l’Anoia és el que més valoren els visitants, amb una nota mitjana de 8,90; en segon lloc estan els allotjaments amb un 8,23 i, per últim, els restaurants amb un 7,90. El volum d’opinions registrades sobre l’Anoia ha crescut els últims anys, amb una pujada destacada d’un 37% en el cas dels atractius entre 2018 i 2019.