L’acte tindrà lloc el 25 de setembre a la plaça Muriel Casals i posarà en valor la diversitat lingüística de la vila.

La Biblioteca Maria Carme Junyent Figueras de Masquefa commemora aquest 2026 els 15 anys de la seva ubicació a l’antiga Fàbrica Rogelio Rojo: un espai que durant aquest temps s’ha consolidat com un dels principals equipaments culturals de cultura, lectura, coneixement i de trobada de la vila.

Per celebrar aquesta efemèride, el 25 de setembre, a les 7 de la tarda, tindrà lloc l’acte “Veus de Masquefa”, un recital de paraules i llengües per celebrar el quinzè aniversari de biblioteca a la Fàbrica Rogelio Rojo. Se celebrarà a la plaça Muriel Casals, davant de la biblioteca, i serà obert a tota la ciutadania.

El recital serà una celebració de la diversitat lingüística de Masquefa, en què diferents masquefins compartiran poemes i textos en la seva llengua materna, fent visible la pluralitat lingüística que conviu al poble.

La proposta connecta amb el llegat de Carme Junyent i, precisament, posar les llengües al centre de l’acte és una manera de reivindicar una de les seves principals línies de treball i de donar valor a la riquesa lingüística de la comunitat masquefina.

“Celebrem aquests quinze anys fent una aclucada d’ullet a la Carme, convertint la biblioteca que duu el seu nom en un espai de trobada per posar en valor la diversitat lingüística de Masquefa”, destaca Roger Vázquez, primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura.