Només un any i tres dies després de posar la primera pedra, la multinacional alemanya ALDI Supermercats va començar aquest 13 de setembre l’activitat al nou centre logístic de Masquefa, des d’on ja distribueix a 13 províncies i 65 botigues del terç nord de l’estat.
En les noves instal•lacions del polígon del Clot del Xarel•lo hi treballa des d’aquest setembre la plantilla que s’ha traslladat des de la planta d’ALDI a Montornès del Vallès i també els primers masquefins i masquefines contractats per la multinacional.
ALDI Supermercats intensifica ara el procés de selecció de personal per anar ampliant gradualment la plantilla, procés en què tenen prioritat els masquefins i masquefines. En la seva recerca de treballadors, la multinacional treballa coordinadament amb el Servei d’Ocupació de l’Ajuntament de Masquefa, que fa d’intermediari entre les ofertes laborals i els demandants de feina inscrits a la borsa de treball.
Des de Masquefa ALDI vol abordar la seva expansió a Catalunya, per a la qual espera continuar comptant amb el suport institucional i necessita l’arribada de noves i necessàries infraestructures com el Quart Cinturó.
Una inversió de 58 milions d’euros
El centre logístic de Masquefa, el tercer d’ALDI en funcionament a tot l’estat, és resultat d’una inversió de 58 milions d’euros per part de la multinacional alemanya. El centre compta amb un magatzem de gran capacitat, 32.000 metres quadrats i 14.000 més d’ampliables, que en aquests moments té ja 69 molls operatius. En destaca especialment el sistema d’emmagatzematge amb càmeres frigorífiques amb diferents nivells de fred en funció del tipus de producte. També les oficines, situades en un edifici de 3.000 metres quadrats, estan en marxa.
En total el centre logístic d’ALDI ocuparà fins a 97.000 m2, en un emplaçament que ha estat expressament construït per a donar resposta a les seves necessitats específiques. Les instal•lacions, especialment dissenyades per a reduir al màxim el seu impacte en l’entorn i garantir la integració en el paisatge, destaquen per l’ús d’energies renovables.
L’arrencada d’ALDI és una excel•lent notícia per a Masquefa i el conjunt de l’Anoia, una de les comarques més afectades per la crisi. A més de la creació de nous llocs de treball, la seva arribada es tradueix en una important generació de riquesa en el territori, ja que la multinacional traslladarà a Masquefa aquest mateix octubre la seva Raó Social i la Central de Compres Nacional.
Col·laboració dels sectors públic i privat
La implantació d’ALDI és resultat de la col•laboració entre el sector públic i el privat. En aquest sentit, la multinacional alemanya agraeix les facilitats que ha trobat en la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Masquefa. De fet l’arribada d’aquesta empresa capdavantera del sector de la distribució és fruït de les gestions fetes per l’actual i l’anterior equip de govern de Masquefa, amb el suport d’Invest Catalonia –ACC1Ó, organisme de la Generalitat especialitzat en l’atracció d’inversió a Catalunya, així com de la iniciativa dels promotors privats que han impulsat el nou polígon.
Més de 7.000 supermercats en 18 països
ALDI és una empresa líder en el sector de la distribució. Actualment disposa de més de 7.000 supermercats, la meitat dels quals a Alemanya, on el 85% de les llars compren en les seves botigues. L’empresa està present en 18 països: Austràlia, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, França, Alemanya, Gran Bretanya, Grècia, Hongria, Irlanda, Luxemburg, Holanda, Polònia, Portugal, Eslovènia, Espanya, Suïssa i els Estats Units. A l’estat espanyol continua en expansió i en l’actualitat ja compta amb 230 supermercats.
ALDI la van fundar el 1946 els germans Karl i Theo Albrecht. La seva mare havia obert una botiga d’ultramarins el 1913 a Essen i els germans van agafar les regnes del negoci ofertant una reduïda gamma de productes a preus molt mòdics. Creaven així una nova fórmula comercial: les botigues de descompte o superdescompte. La multinacional no s’ha apartat mai d’aquesta exitosa filosofia. El seu lema, “La qualitat més alta, al preu més baix” és el millor exemple de la seva voluntat de satisfer el client i aconseguir que els preus baixos es tradueixin en estalvi per a les seves butxaques.