El president de Convergència i Unió, Artur Mas, va fer divendres el trajecte en ferrocarril des de Barcelona fins a Igualada per denunciar la lentitud del carrilet.
 
Mas va trigar més d’una hora i quaranta minuts a recórrer els 63 quilòmetres que separen Barcelona de la capital de l’Anoia.
 
Durant el viatge van anar pujant al tren els alcaldes i caps de llista de CiU de les poblacions anoienques per on passa el tren, entre aquests l’aleshores alcalde accidental de Masquefa, Enrique Gómez, acompanyat del president de Convergència a Masquefa, José Antonio Nuevo.
 
Un cop a Igualada, Artur Mas va fer una roda de premsa en què va posar la gestió dels Ferrocarrils de la Generalitat com a exemple de “feina mal feta” pel govern tripartit.
Mas va recordar que, després de l’augment de la freqüència dels combois, el ferrocarril “havia de ser un metro comarcal, però això no és un metro operatiu”. El líder de CiU va reclamar al govern de Montilla que “faci el favor de fer-ne una gestió correcta”, i va afirmar que “no és una qüestió de molts diners, sinó de posar-s’hi”.
 
Segons Mas “es tracta de seguir desdoblant les vies, de fer els aparcadors de trens i de millorar els automatisme, com ara els sistemes de frenat”, ja que amb tot això “que és gestió, es podria augmentar la velocitat mitjana sense disminuir la xifra de trens que ara estan en circulació”.
 
El líder de CiU va concloure que “és molt gros que es posi en marxa tot un metro, que s’hi inverteixi un munt de diners, i que la gent d’Igualada trigui mitja hora més en arribar o tornar de Barcelona”. “És un exemple de gust per la feina mal feta”, va afegir-hi.
 
 
Traspàs de Rodalies
Artur Mas també va reclamar el traspàs de Rodalies i Regionals de Renfe. “Ha de ser un traspàs sencer, la gestió del servei i les infrastructures”, va dir.
 
“Si només ens traspassen els trens, i no les vies, qui s’ocuparà que es modernitzi la infrastructura, que gairebé sempre és el coll d’ampolla per millorar el servei?”, es va `preguntar.
 
Mas va afirmar que el traspàs “és un incompliment més del govern socialista a Catalunya i Madrid” i que “ja toca fer-ho, perquè així ho mana l’Estatut”.
 
Més seguretat al tren
D’altra banda, Convergència i Unió també ha demanat que s’instal·li a la línia Llobregat Anoia dels Ferrocarrils un sistema de seguretat de majors prestacions. La coalició recorda que dos dels accidents succeïts en els darrers mesos en les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat, un d’aquests a Masquefa, són directament atribuïbles a la manca de seguretat.
 
Josep Rull, diputat del grup parlamentari de CiU, ha entrat al registre del Parlament una proposta de resolució en la qual s’insta el Govern a implementar el sistema de seguretat ATP (Automàtic Train Protection) a la Línia Llobregat–Anoia de Ferrocarrils per tal que pugui ser plenament operatiu a partir de 2010.
 
I és que, tal com ha explicat el diputat nacionalista, en els darrers mesos hem assistit a una concentració d’accidents a les dues línies gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat, la qual cosa subratlla el deteriorament progressiu dels sistemes de seguretat i de gestió del conjunt del servei. Segons Rull, dels darrers accidents succeïts a la línia de Ferrocarrils, dos són directament atribuïbles a condicions de circulació degradades.
 
En les línies actualment gestionades pels Ferrocarrils de la Generalitat conviuen tres sistemes de seguretat diferents.  El sistema ATP està instal·lat en la línia Barcelona-Vallès. Aquest sistema es basa en un diàleg continu via-tren, on la via emet, per senyal de ràdio codis, la velocitat al tren en funció del tram en què es troba i les condicions de circulació del cantó següent.
 
Així doncs, l’ATP efectua la detenció del tren si aquest excedeix de la velocitat indicada pels codis o bé si sobrepassa un senyal que llueixi en vermell.