Sota un sol de justícia, i davant l’atenta mirada dels nombrosos espectadors que s’hi van donar cita, l’espectacle de l’autocròs va tornar diumenge al circuit de la Pedrosa.
Les 3 Hores de Resistència –una prova puntuable per a l’exigent Campionat de Catalunya- va portar fins a Masquefa les millors espases de l’especialitat, amb Lucas, Navarro i Sacristan (de l’equip HRJ Competició), David Boltà i Antònia Martínez (Tresina Sport), Tomàs i Nacho Alonso (Gelida Motor) i els germans Ivan i Xavier Margarit (Tresina 2) al capdavant.
Els aficionats també van vibrar amb les maniobres d’alguns dels pilots que mantenen una lluita frec a frec per acabar alçant-se amb el títol. Aquest és el cas dels equips Team TDI (format per Francesc Trota i Jesús Jiménez) i Como Competició (Marc Vila i Jesús Molas). Curiosament cap dels dos no va tenir el seu millor matí i, a causa de problemes tècnics, van acabar en posicions més que discretes.
Els 19 equips i 43 pilots participants van donar una lliçó de bon pilotatge i resistència damunt d’un circuit de la Pedrosa excessivament sec que va obligar els organitzadors, l’entitat masquefina Gas a Fons, a regar en diverses ocasions.
Finalment el triomf absolut va ser per als especialistes del HRJ Competició, que van completar un total de 154 voltes en les tres hores de cursa i van imposar-se també en la categoria Classe II (vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics).
En Classe I (vehicles de fins a 1.600 cc) els vencedors van ser els germans Margarit, amb un total de 149 voltes, registre que els va deixar en el tercer lloc de la classificació general.
Brillant cursa dels pilots masquefins
L’únic equip masquefí, el Team Sánchez, va tenir una meritòria actuació que el va portar fins al segon lloc de la general. Antonio i Francisco Sánchez van anar de menys a més i van acabar protagonitzant una excel·lent cursa amb el seu Opel Astra, que va aconseguir remuntar diverses posicions fins a completar 151 voltes, només tres menys que els guanyadors. També van acabar en la posició de plata en la Classe II.
Convidat de luxe
Després de la cursa es va fer la presentació d’una categoria nova –Júnior Car Cross- que es pretén impulsar des de la Federació Catalana d’Automobilisme, que en vol organitzar un campionat nacional. Es tracta d’una categoria d’iniciació al Car Cross en què es limita la cilindrada dels motors i en què els vehicles disposen de les mateixes suspensions i pneumàtics perquè tots els pilots corrin en igualtat de condicions
Al circuit masquefí hi van rodar 6 cotxes, un dels quals pilotat per un convidat de luxe, el pilot de Moto 2 i subcampió del món Pol Espargaró.