Les Botigues al Carrer, una imaginativa fórmula de l’Ajuntament per plantar cara a la crisi, van tornar a donar bons fruïts. Més d’un miler de visitants (xifra superior a la primera edició, celebrada al març) va gaudir d’una jornada molt especial en què van poder combinar les passejades per l’avinguda de la Línia amb les compres en els 24 establiments que hi van instal•lar parades, set més que el primer cop.

La major afluència de visitants es va registrar al matí, ja que a la tarda la pluja va voler fer la guitza. No obstant això els establiments van continuar oberts fins a les 6 de la tarda. L’ampliació de l’horari (en l’edició del març la jornada es va reduir al matí) va ser una de les grans novetats d’aquestes segones Botigues al Carrer, organitzades per l’Ajuntament a petició dels mateixos comerços i visitants, molt satisfets pel funcionament i les ventes registrades en la primera edició.

L’altra gran novetat va ser l’inflable que va entretenir els més menuts mentre els seus pares i mares passejaven i compraven.
 

Ja des de primera hora, tot just després que les autoritats fessin el protocol•lari tall de cinta inaugural i lliuressin un a un a tots els expositors un diploma acreditatiu, l’avinguda de La Línia va omplir-se de curiosos atrets pels serveis i productes dels diversos sectors presents al certamen, com ara l’alimentació, la moda, l’estètica, la jardineria, els articles de la llar o el basar, entre molts altres.

Per animar les compres alguns comerços van aplicar descomptes especials o fins i tot van promoure sortejos. És el cas de la perruqueria i centre d’estètica Stylo, que va sortejar un val per una sessió de depilació làser, Zero Administration Time, que va sortejar un llibre, i Sol i Lluna, amb el sorteig d’un lot amb articles per a nen/a i home/dona.
 

Tretze de les botigues repetien l’experiència després de l’edició del març, mentre que uns altres onze establiments apostaven per la iniciativa per primera vegada. Algunes empreses de nova creació van veure en Les Botigues al Carrer una excel•lent idea per donar-se a conèixer entre els masquefins i masquefines.
 

Tant els comerciants com els visitants van coincidir majoritàriament a fer una valoració positiva de les segones Botigues al Carrer. L’Ajuntament, que també hi era present amb un estand, així com Ràdio Masquefa, va fer una enquesta de valoració en finalitzar el certamen. Els resultats es tindran en compte a l’hora d’introduir millores de cara a noves edicions.
 

Dues vegades a l’any

El bon funcionament d’aquesta segona edició ha permès arribar a algunes conclusions. Així, per exemple, l’Ajuntament repetirà la fórmula de fer dues Botigues al Carrer a l’any, una a la primavera i una altra a la tardor, coincidint amb el canvi de temporada
 

Les Botigues al Carrer són una iniciativa de la regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament per contribuir a donar a conèixer el comerç local i revitalitzar-lo.

Bosses ecològiques
Les Botigues al Carrer van aliar-se també amb el medi ambient. A iniciativa de l’Ajuntament es van repartir entre els visitants bosses de compra reciclables i fetes amb paper ecològic.

Comerços participants

. Alumec
. Bazar Omega
. Centre Estètica Esencia
. Centre de Jardineria Masquefa
. El Pinxo
. Emme
. Escola de Dansa Noemí Rubira
. Forn de Pa i Pastisseria Mora
. Frankfurt Xarlot
. Fruites i verdures Yolanda
. Futurvideo
. Instal•lacions E. Olivella
. La Bruixeta Dolça
. La Pera
. Llar i Finestra S.C.P
. Magix Concept
. Moda Jove
. Moda Menuda
. Multipreu David
. Original Video
. Peixateria Nina i Mario
. Sol i Lluna
. STYLO
. Zero Administration Time