El 25 de setembre es farà el repartiment dels passaports als infants de 1r i 2n de primària de les escoles de Masquefa, que al llarg del curs podran participar en activitats educatives arreu del municipi. Enguany, com a novetat, s’ha habilitat un nou espai al web municipal per consultar tota la informació.
Masquefa dona el tret de sortida a un nou curs del Passaport Edunauta, una iniciativa d’Educació 360 que connecta l’escola, les famílies i el municipi i que posa en valor els aprenentatges que els infants fan més enllà de l’aula. El projecte, adreçat als nens de 1r i 2n de primària, els convida a descobrir noves experiències, activitats, espais i persones del seu entorn.
El 25 de setembre es farà el repartiment dels passaports als infants de 1r i 2n de primària a les escoles de la vila. Durant els mesos de setembre i octubre, el projecte també es presentarà a les famílies i, durant el mes d’octubre, els infants realitzaran les primeres activitats a l’aula per familiaritzar-se amb el funcionament del Passaport.
A partir del mes de novembre, les famílies podran consultar el catàleg mensual d’activitats del Passaport Edunauta a Masquefa, amb propostes d’aprenentatge impulsades per les diferents entitats, serveis i equipaments que formen part de la Xarxa de Destinacions Edunautes. Les activitats poden ser gratuïtes o tenir un preu molt simbòlic i permeten als infants continuar aprenent i descobrint fora de l’horari escolar, també a través de propostes per compartir en família.
Un nou espai web per consultar tota la informació
Com a novetat d’aquest curs, l’Ajuntament de Masquefa ha habilitat un nou destacat específic del Passaport Edunauta al web municipal. Aquest espai permetrà a les famílies i a les Destinacions Edunautes consultar tota la informació relacionada amb el projecte, accedir al catàleg mensual d’activitats i conèixer les diferents propostes disponibles.
El nou apartat també dona accés directe al web general del Passaport Edunauta, on es poden descobrir altres Destinacions Edunautes i activitats disponibles arreu de Catalunya. D’aquesta manera, el projecte amplia les oportunitats perquè els infants puguin continuar sumant experiències i aprenentatges en diferents entorns.
El Passaport Edunauta forma part de l’aposta per una educació que va més enllà de l’escola i que implica tota la comunitat. La iniciativa afavoreix la participació de les famílies i posa en relació els centres educatius amb el teixit associatiu, els serveis i els equipaments de la vila, generant noves oportunitats educatives per als infants. Les famílies poden consultar tota la informació del projecte i les novetats del nou curs a l’espai del Passaport Edunauta del web de l’Ajuntament de Masquefa.


