L’Ajuntament felicita al centre i als seus alumnes per ambdues iniciatives.

La promoció “Pepa Colomer” de l’Escola Font del Roure i les seves famílies van gaudir de la Cantània a l’Auditori, una activitat musical pedagògica promoguda per l’Auditori de Barcelona en la que hi participen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya.

Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat en forma de cantata, un conte musicat amb un petit text interpretat per actors professionals i un seguit de cançons, amb la seva corresponent coreografia, que interpreten els joves acompanyats per una orquestra. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi i aquest curs 2021-2022 s’ha arribat a la 33a edició. La cantata participativa ha acabat d’arrodonir la feina feta a l’escola preparant al llarg del curs l’obra d’Òscar Peñarroya i Cèsar Aparicio “Virtual” que van interpretar magníficament a l’escenari dirigits per Elisenda Carrasco.

Amb la cantata “Virtual” ens endinsem al món digital. Les noves tecnologies són a tot arreu i han vingut per quedar-s’hi. En Marcel s’ha instal·lat una aplicació d’intel·ligència artificial i està descobrint un univers que el fascina. Avui la tecnologia està mancada de reflexió i de pausa i les problemàtiques i riscos, sobretot de cara als menors, augmenten i evolucionen, prenent formes canviants. La identitat, la seguretat, la comunicació i les aptituds digitals són elements imprescindibles per a la construcció d’un tipus de ciutadania digital que ha de començar a les aules, i que es fa irrenunciable si volem abastar una societat més lliure i cohesionada, més civilitzada.

L’atrezzo, fet pels mateixos infants, ens transporta a través de les melodies de les cançons a la dimensió binària dels ordinadors i a l’espai virtual, ens fa emocionar i ens planteja que reflexionem sobre els beneficis i riscos de l’ús de la tecnologia. Aquesta activitat multidisciplinària ha permès traspassar la música que es fa a l’escola més enllà de les parets de l’aula. Un treball molt complet amb una gran recompensa final. Un tancament brillant, amb una barreja d’il·lusió, sentiments i satisfacció per la feina ben feta que va fer esclatar l’Auditori en forma d’aplaudiments.

L’Escola Font del Roure, protagonista del projecte Missió Alba

Els alumnes de 5è B de l’Escola Font del Roure van guanyar el concurs del tercer laboratori de Missió Alba “Llum i visió”; un projecte impulsat pel sincrotró Alba, membre de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCAT) ubicat a Cerdanyola del Vallès.

El projecte Missió Alba s’adreça als centres educatius i pretén donar a conèixer als alumnes el funcionament del sincrotró a través de la manipulació de diversos materials d’ús quotidià relacionats amb la llum. Així, a través de l’assignatura de “Science” els alumnes treballen els continguts científics relacionats amb la llum dividits en quatre laboratoris on descobreixen continguts com ara la reflexió i la refracció de la llum, les propietats dels materials, la captació dels raigs de llum…

Així, es treballen els continguts científics de manera manipulativa i integrant altres competències com ara l’artística (els alumnes creen materials com ara caixes d’observació), la matemàtica (els infants apliquen continguts com ara el diàmetre, el radi, en la construcció de materials per desenvolupar els experiments) i la lingüística (en llengua anglesa). Els alumnes, a més, desenvolupen les destreses orals i escrites en llengua anglesa a través d’un ús funcional de la llengua estrangera, ja que treballen el vocabulari i les estructures comunicatives per entendre i explicar els processos que experimenten.

Enguany hi ha 350 docents inscrits al projecte Missió Alba arreu del territori espanyol; i a l’Escola Font del Roure hi participen els alumnes de 5è i 6è de primària.