Les sessions es duran a terme en format telemàtic i per a participar-hi cal inscriure’s enviant un correu electrònic a l’adreça educacio@masquefa.net o trucant al telèfon 93 772 50 30.

La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament -amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de les AMPA de l’EBM LA Baldufa, l’Institut de Masquefa i les escoles El Turó, Font del Roure i Vinyes Verdes- proposa per aquest segon trimestre de l’any dues noves activitats de suport a la funció educativa de les famílies en el marc del projecte “Eduquem en família”.

Es tracta de quatre sessions telemàtiques i gratuïtes dirigides als pares i mares amb fills i filles de qualsevol edat, i que tenen com a objectiu ajudar a les famílies a reflexionar i intercanviar vivències sobre l’educació dels infants i joves. Les sessions comptaran amb la participació d’un professional expert, que dinamitzarà les trobades i oferirà eines, recursos i consells per a promoure la criança positiva.

“Descobrim el cervell per educar millor”

La primera activitat porta per títol “Descobrim el cervell per educar millor” i es durà a terme en dues sessions els dies 11 i 18 de maig, de 17.30 a 19.30 h., a càrrec d’Albert Lacruz – UTIL.

Es tracta d’un taller participatiu sobre la neuroeducació. La neurociència permet, avui, donar fonament sòlid a qualsevol consell que es pugui oferir a les famílies a l’hora d’educar les filles i els fills. Confirma algunes de les coses que pensàvem i en desmenteix d’altres. És moment de conèixer aquests descobriments i traduir-los en propostes concretes, senzilles i viables per a famílies.

Propostes sobre com parlar amb els fills i les filles, com motivar-los per l’estudi, com atendre les seves necessitats emocionals i de benestar, com actuar davant conductes disruptives, com afrontar els càstigs, com resoldre conflictes i com crear un clima familiar positiu. No només es parlarà sobre el cervell de l’infant, sinó també sobre el del pare i mare, perquè si aprenem com funcionem, si entenem perquè fem el que fem i fem conscients les nostres conductes, ràpidament podrem millorar-les. Connectarem amb la nostra realitat de cada dia.

Per tancar la formació, durant els set dies posteriors a la segona sessió cada assistent farà un breu diari a partir d’una plantilla. En aquesta recolliran diàriament la posada en pràctica i hi anotaran quin possible mecanisme del seu cervell s’ha posat en marxa (o no) i quina conducta educativa ha adoptat l’assistent. La reflexió que demana aquest exercici és molt valuosa per aconseguir incorporar els aprenentatges.

 

“Educar les emocions en família”

I la segona proposta porta per títol “Educar les emocions en família” i es durà a terme en dues sessions els dies 31 de maig i 2 de juny, de 17.30 a 19.30 h., a càrrec de Glòria Ortiz – Tseotse.

L’objectiu d’aquesta activitat és dotar a les famílies d’eines i tècniques bàsiques de gestió de les emocions. Es donaran a conèixer conceptes bàsics de l’educació emocional i el paper de les emocions en la construcció de la personalitat, la gestió dels conflictes i l’apoderament de les persones.