L’alcalde de Masquefa i president del Consell Comarcal de l’Anoia, Xavier Boquete, considera que l’entrada en funcionament del metro comarcal "és una notícia important per a l’Anoia", però lamenta que l’augment de les freqüències, amb un tren cada vint minuts en les hores punta, "no s’hagi acompanyat de les mesures necessàries per reduir el temps del trajecte".

En aquest sentit, manifesta que el metro comarcal "ens allunya encara més de Barcelona, ja que el tren triga més", i demana al Govern "que garanteixi una connexió ferroviària ràpida mentre no disposem d’una altra infrastructura". Recorda que el projecte per fer un ramal del futur Tren Transversal que connecti la Conca d’Òdena amb Martorell està previst per a l’any 2026, "i això és molt trist", conclou.

També lamenta que, en alguns trajectes, els usuaris hagin de fer forçosament transbordament a l’estació de Martorell "per culpa de la manca d’infraestructures".

"El soterrament, la millor opció"

D’altra banda, Boquete subratlla que el metro comarcal es tradueix "en el pas de més trens, i en conseqüència, en més perill" al pas a nivell de Masquefa i dels altres municipis anoiencs amb la mateixa situació: Igualada, Vilanova del Camí i Vallbona d’Anoia". Per reduir el temps que les barreres del tren estan abaixades, Ferrocarrils va instal·lar un nou sistema de senyalització al pas a nivell, però almenys en el cas de Masquefa encara no s’ha aconseguit la rebaixa del temps.

Finalment, Xavier Boquete lamenta que el pas a nivell "divideix en dos els municipis" i per això torna a reclamar a la Generalitat el soterrament de la via del tren. En aquest sentit, denuncia "la manca de voluntat" del Govern català a invertir-hi i qualifica "de molt greu" que, en el cas d’Igualada, "es fes un projecte de soterrament que va costar més de 900.000 euros i ara s’abandoni en un calaix".