Masquefa: una vila connectora de territoris, economia, sostenibilitat, persones, tradició i futur. Aquest és relat territorial i missatge principal que treballarà la marca “Masquefa connecta”.
El passat dilluns 27 de febrer, en un acte al CTC, es va presentar la nova marca territorial de Masquefa: “Masquefa connecta amb tu”.
Els objectius específics per la creació de la marca territorial de Masquefa són:
- Posicionar-nos: a partir de la definició d’una identitat que esdevé l’element de singularitat per excel·lència d’un territori.
- Generar un sentiment d’adscripció per part de les comunitats locals a la marca proposada.
- Treballar les percepcions positives del territori objecte de representació.
- Element de potenciació, facilitador i d’acompanyament dels processos de promoció econòmica i desenvolupament local del territori.
Els principals eixos i missatges que la marca traslladarà són:
- Les persones al centre de tot: Masquefa acompanya les persones en totes les etapes de la vida.
- Model urbà de vila amable, endreçada, accessible i sostenible: model territorial per afavorir la cohesió interna, la sostenibilitat, la mobilitat entre nuclis i la connexió entre ciutadania i serveis.
- Economia urbana moderna i equilibrada: consolidació d’un teixit econòmic viu i sostenible que aposta per la digitalització, la innovació i el coneixement
- Vila cohesionada, amb propòsit i valor compartit: que fomenta la participació ciutadana i la intervenció de les persones en la visa social i cultural.
Els veïns han tingut un paper clau en la construcció de la “Marca Masquefa”
La participació ciutadana ha estat un factor fonamental en el desenvolupament de la “Marca Masquefa”. I és que el veïnat ha tingut molt a dir. Durant la fase de participació ciutadana 476 persones van participar en les següents accions:
- 7 grups de treball amb 58 participants distribuïts per sector d’activitat (càrrecs polítics, tècnics, entitats socials i educatives, comerç i turisme, indústria, entitats esportives i culturals), a partir dels quals teixir i analitzar dinàmiques grupals i, d’aquesta manera, trenar un valor de marca, així com un ideari per a la definició d’un relat territorial.
- 11 entrevistes en profunditat a diferents persones de Masquefa que per la seva experiència, trajectòria i coneixement poden aportar dades valuoses en la construcció de la narrativa territorial.
- Enquesta pública per identificar opinions del conjunt de la població i que va ser resposta per 407 persones.
La presentació de “Masquefa connecta amb tu” ha donat pas a una campanya de comunicació integral amb la participació de veïns de Masquefa que han participat i prestat la seva imatge com a reflex del municipi i de la seva ciutadania. Els podeu veure a les xarxes socials, als webs municipals, en cartells, tríptics, lones i vídeos.