La regidoria de cultura de l’Ajuntament de Masquefa ha obert el període d’inscripcions per participar en la primera edició dels Pastorets de Masquefa, una nova iniciativa cultural que neix amb la voluntat d’esdevenir una tradició arrelada a la vila.
El projecte, que s’impulsa per primera vegada enguany, estarà dirigit per la masquefina Àngels Mas i fa una crida a totes les persones amb ganes de fer teatre i de formar part d’un projecte col·lectiu. Les inscripcions estan obertes tant per actuar a l’escenari com per col·laborar en àmbits com el vestuari, el maquillatge o l’equip tècnic.
La nova proposta cultural vol fomentar la participació intergeneracional i crear un espai de trobada al voltant de les arts escèniques, amb una representació teatral típica de les festes de Nadal a molts indrets de Catalunya i arreu dels Països Catalans, escrita pel novel·lista, narrador i autor teatral Josep Maria Folch i Torres.
El 1r tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Roger Vázquez, ha destacat que “engegar per primera vegada els Pastorets a Masquefa és una aposta clara per la interconnexió de la cultura de base i la participació ciutadana”. Així mateix, ha afegit que “volem posar les bases d’un projecte que creixi any rere any i que acabi formant part de les tradicions del casa nostra”.
Les persones interessades poden inscriure’s mitjançant el formulari (https://forms.gle/jWZWwjUSvxVpnbCN9) o bé sol·licitant la fitxa d’inscripció a través del correu electrònic pastoretsmasquefa@gmail.com.
El termini per formalitzar la inscripció finalitza el proper 20 de maig de 2026.
L’Ajuntament anima a tots els masquefins a interessar-se i formar part d’aquesta nova oportunitat cultural col·lectiva.


