L’acció reuneix set municipis de la xarxa europea EULC per reivindicar els valors de cooperació, democràcia i cohesió social.

 

Masquefa ha participat en un vídeo conjunt impulsat per set municipis de l’Alt Penedès, el Garraf i l’Anoia amb motiu de la commemoració del 9 de maig, Dia d’Europa, i dels 40 anys de l’entrada de Catalunya i de l’Estat espanyol a la Unió Europea.

La iniciativa s’emmarca dins la xarxa europea Construir Europa amb les Autoritats Locals (EULC) i compta amb la participació dels municipis de Canyelles, Masquefa, Olesa de Bonesvalls, Olivella, Sitges, Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès.

 

Una acció conjunta per reivindicar els valors europeus

El vídeo posa en valor la importància de la Unió Europea com a espai de cooperació i oportunitats compartides entre territoris i ciutadania. A través de la participació dels representants locals dels municipis adherits, la peça audiovisual reivindica valors com la democràcia, la justícia social, la igualtat i la cohesió territorial.

Aquesta acció forma part de les iniciatives acordades pels municipis participants dins del grup de treball territorial de la xarxa EULC, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

 

El paper dels municipis a Europa

La xarxa EULC està formada per representants electes d’arreu d’Europa compromesos a apropar la realitat de la Unió Europea a la ciutadania i a donar visibilitat a les polítiques i oportunitats europees als territoris locals.

L’objectiu és reforçar el paper dels governs municipals com a agents clau en la defensa dels valors democràtics, la participació ciutadana i la construcció d’una Europa més propera i cohesionada.

 

*Amb el suport de la Diputació de Barcelona