La campanya té un segon objectiu que és col·laborar amb La Marató de TV3 d’aquest 2020 que destinarà els diners recollits a la lluita contra la Covid-19.

L’Associació Catalana de Municipis (ACM) ha posat en marxa una campanya publicitària per sensibilitzar, promoure i conscienciar sobre l’ús responsable de la mascareta i la necessitat de respectar les mesures sanitàries i de protecció. La iniciativa, que porta per eslògan “Fes que destaqui”, pretén implicar els ajuntaments i ens locals catalans per tal de conscienciar a la ciutadania que portar posada la mascareta en espais públics és fonamental per lluitar contra la pandèmia de la Covid-19.

A més, la campanya té un segon objectiu que és col·laborar amb La Marató de TV3 d’aquest 2020 que destinarà els diners recollits a la lluita contra la Covid-19. Així, per cada ens local que se sumi a la campanya, l’ACM afegirà 50 euros a la donació global que realitzarà a La Marató d’enguany. D’aquesta manera, la implicació dels ajuntaments no només servirà per fomentar les mesures preventives i sanitàries entre la ciutadania, sinó també per fer una donació econòmica conjunta del municipalisme català a través de l’Associació.

Segons el president de l’ACM, Lluís Soler, “des del municipalisme català refermem el nostre compromís amb la solidaritat i amb l’ús de la mascareta i les mesures de seguretat, en una campanya que volem implicar a tots els ens locals de Catalunya”. I afegeix que “el municipalisme hem estat un actor rellevant en tota la gestió de la pandèmia i en vehicular les mesures que s’han anat regulant. Ara volem fer un pas més. Insistir en què un bon ús de la mascareta és vital per la nostra salut”.

La campanya es basa en una sèrie de material gràfic que els ajuntaments tenen a la seva disposició i poden adaptar en diferents versions i personatges, afegint-hi la seva imatge corporativa oficial i penjar-lo als espais públics i pàgines web municipals. Al mateix temps, es demana que en facin difusió a les xarxes socials i utilitzant l’etiqueta #TocaATohtomACM.