Aquells veïns que estiguin interessats han de presentar una instància a l’Ajuntament de Masquefa indicant la finca on s’ha de fer el servei i la disponibilitat horària per a la recollida.
Des d’aquest mes de gener la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Masquefa posa en marxa un nou servei de recollida porta a porta de restes vegetals i poda de gran volum. Aquesta nova prestació se suma a la que ja s’ofereix des del passat mes de novembre de 2021 per a la recollida porta a porta de restes vegetals i poda.
Aquest nou servei de recollida porta a porta de restes vegetals i poda de gran volum té com a objectiu donar resposta a tots aquells veïns que generen una quantitat superior al volum d’una saca per setmana. Des d’aquest 2022, el consistori els ofereix la possibilitar de sol·licitar-ne la recollida al domicili si no poden traslladar aquestes restes a la deixalleria.
Amb aquest nou servei, a més, es podran evitar els abocaments incontrolats de restes de poda i les emissions de gasos efecte hivernacle derivats de la crema d’aquests residus.
Com s’ha de demanar el servei?
Aquelles persones que estiguin interessades en fer ús del servei cal que presentin una instància a l’Ajuntament de Masquefa indicant la finca on s’ha de fer el servei i la disponibilitat horària per a la recollida porta a porta.
La Regidoria de Medi Ambient coordinarà la recollida entre l’usuari i l’empresa de serveis (dia i hora), informarà mensualment els serveis prestats i l’ORGT tramitarà els rebuts corresponents.
S’entén per gran volum una quantitat superior a una saca de capacitat d’1 m3 per setmana; i cada servei de recollida que se sol·liciti tindrà un cost associat de 45€/servei.
Què he de fer si sol·licito el servei?
Les persones que sol·licitin el servei de recollida porta a porta de restes vegetals i poda de gran volum hauran d’apilar els residus en un espai accessible per al camió de serveis, preferentment a la vorera de casa.