Dimarts 22 de març se celebrarà una sessió informativa pública i oberta a la ciutadania, que també es podrà veure online a través del canal de YouTube de Ràdio Masquefa.
L’Ajuntament ha estat treballant al llarg dels darrers mesos en un nou pla municipal que té com a objectiu construir i mantenir una reputació distintiva, positiva i competitiva per Masquefa. Es tracta del projecte “Marca Masquefa: identitat | reputació | atracció”.
El pròxim dimarts 22 de març se celebrarà una sessió informativa on es presentarà públicament i s’explicaran tots els detalls d’aquest projecte. La jornada tindrà lloc a partir de les 12 h a la sala d’actes del CTC i també es podrà seguir en directe al canal de YouTube de Ràdio Masquefa. A la presentació hi intervindran l’alcalde de Masquefa, Xavier Boquete; el regidor de Promoció del Territori, Daniel Gutiérrez; Jordi de San Eugenio, catedràtic de Comunicació de la UVic-UCC; i Xavier Ginesta, professor titular del Departament de Comunicació de la UVic-UCC.
Què és “Marca Masquefa: identitat | reputació | atracció”?
L’objectiu de la creació de la “Marca Masquefa” no es limita a projectar i a comunicar una determinada imatge i reputació a l’exterior, sinó que el seu tret diferencial és que concreta un treball específic amb el públic intern (veïnat) en un intent d’enaltir l’orgull de residència i el sentiment de pertinença a un determinat espai.
Així, els objectius específics per la creació de la marca territorial de Masquefa són:
- Posicionar-nos: a partir de la definició d’una identitat que esdevé l’element de singularitat per excel·lència d’un territori.
- Generar un sentiment d’adscripció per part de les comunitats locals a la marca proposada.
- Treballar les percepcions positives del territori objecte de representació.
- Element de potenciació, facilitador i d’acompanyament dels processos de promoció econòmica i desenvolupament local del territori.
La població s’implica en el disseny de la “Marca Masquefa”
La participació ciutadana és un factor fonamental en el desenvolupament de la “Marca Masquefa”. I és que el veïnat té molt a dir.
Després d’una primera etapa de diagnosi de la realitat territorial, s’ha obert una segona fase de participació ciutadana amb tres línies d’actuació: grups de discussió segmentats on es reflexiona sobre temes diversos en funció de l’especificitat del grup; entrevistes en profunditat a diferents persones de Masquefa que per la seva experiència i coneixement poden aportar dades valuoses en la construcció de la narrativa territorial; i en darrer terme, una enquesta pública per identificar opinions del conjunt de la població que també es presentarà el dia 22 de març.
Una vegada finalitzada la participació ciutadana s’iniciarà la tercera fase del projecte que consistirà en la construcció i disseny de la narrativa territorial a partir de la “Marca Masquefa”.