La trobada entre Ajuntament i Generalitat va tenir per objecte presentar l’estratègia turística de Masquefa i traslladar el potencial de les experiències turístiques com el CRARC.
El passat dissabte, 18 de gener, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Cristina Lagé Manich va visitar Masquefa per conèixer de primera mà l’estratègia turística de Masquefa, així com algunes experiències locals com el CRARC. Durant la visita també va poder adreçar-se a alguns membres del Grup Motor de Turisme i Promoció del Territori de Masquefa, que també van participar en aquest acte. Va acompanyar la directora general el diputat al Parlament de Catalunya, Jordi Riba.
L’alcalde de Masquefa, Daniel Gutiérrez, acompanyat del 1r tinent d’alcaldia, Roger Vàzquez i les regidores Isis Abad, Olga Codina i Isabel Lumeras, així com membres de l’equip tècnic de Turisme van rebre la directora general de Turisme a l’Ajuntament, on va signar el llibre d’honor. Posteriorment, es va celebrar una reunió informal per tractar els projectes turístics de Masquefa amb les persones assistents.
En acabar el grup de participants es va traslladar cap al CRARC. Durant el trajecte van visitar alguns establiments, van aprofitar per fer-se una ‘selfie’ al Take Your Selfie ubicat al CTC i van descobrir el rèptil misteriós amb l’app ‘Daix i el Rèptil Misteriós’.
Abans de finalitzar, en Joaquim Soler, coordinador del CRARC, va traslladar a la directora general la rellevant feina científica, divulgativa i turística que realitza el centre. Amb més de 20.000 visites l’any, és un dels referents turístics de la comarca i a la vegada un espai cabdal al servei de Catalunya en el marc del comerç il·legal de fauna i contra l’extinció de diverses espècies de rèptils mediterranis.
Durant la visita, Cristina Lagé va destacar que “Masquefa és un exemple de gestió turística sostenible amb algunes propostes que poden servir de model a la resta de Catalunya”.
Daniel Gutiérrez, alcalde de Masquefa, agraeix la trobada i destaca que “la visita de la directora general de Turisme reforça l’aposta del govern de Masquefa per desenvolupar una activitat turística que beneficiï a tota la comunitat local i també al teixit comercial”. L’alcalde també sol·licita més compromís de la Generalitat de Catalunya amb el CRARC i el seu finançament.