La Yelitza Escalona, és tècnica superior d’organització i sistemes. Al llarg dels 26 anys de carrera professional ha fet d’auxiliar administrativa, de secretària, de recepcionista, tant en l’àmbit públic com en el privat.

Va començar a treballar molt jove com a recepcionista, combinant-ho amb els estudis. Durant anys va dedicar-se al sector de les radiocomunicacions, on gestionava incidències, atenia els clients i feia tasques de suport administratiu. Actualment s’està formant en gestió de bases de dades i en logística. Té preferència per les feines administratives i d’atenció al públic. Li agrada aportar mètode i ajudar al desenvolupament de projectes.

 

 Què t’han aportat els teus anys d’experiència laboral? Al llarg dels anys he après constantment a gestionar eines, programes i sistemes de treball, a ser molt ordenada. També he adquirit habilitats com la paciència i he integrat la capacitat de ser resolutiva, qualitats imprescindibles per a la gestió d’incidències. A més, el contacte constant amb persones et fa ser bona per treballar en equip.

Com et defineixes? Soc una persona polivalent. Ordenada, pacient i respectuosa. Tinc facilitat per al tracte directe i per treballar sota pressió.

Què creus que un perfil com et teu pots aportar a una empresa? Les habilitats que he adquirit al llarg de la meva experiència laboral em fan molt apte per ajudar al desenvolupament de projectes i per aportar mètode. Crec que puc ajudar les empreses a evolucionar per ser més eficients.

Quins creus que són els frens que tenen les empreses per a contractar dones de més de 40 anys? Potser les persones joves, en començar la seva trajectòria professional estan disposades a treballar per sous més baixos. Però la veritat és que no s’entén que algunes empreses no s’adonin que podem aportar molta experiència i coneixement. I això els compensa.

I quins són els avantatges per a l’empresa de contractar una dona de més de 40 anys? Les dones +40 estem físicament bé, acumulem experiència, formació i talent. Quan arribem a una feina, no comencem mai de zero i ho agafem tot a la primera.