Tres representants masquefines van assistir a l’esdeveniment per conèixer l’opinió d’experts en el lleure equitatiu i l’experiència d’altres administracions públiques catalanes. 

Aquesta setmana, Lenny Abreu, regidora d’Educació, Meritxell Serra, delegada d’Educació i la tècnica de l’àrea, Carme Alías, han assistit a la Jornada Anual de l’Aliança Educació 360, dedicada a compartir les línies i orientacions del projecte, i impulsar l’accés a l’aprenentatge d’infants i joves més enllà del temps lectiu. 

Celebrada el 8 de novembre a les instal·lacions d’INEFC-Barcelona, va permetre a les tres representants masquefines conèixer els detalls de la iniciativa, explorar noves eines i recursos pràctics i escoltar l’opinió d’experts d’altres països, així com de representants de diferents administracions públiques catalanes i organitzadors d’activitats educatives extraescolars. 

Per exemple, van conèixer l’experiència de Montornès del Vallès de la mà del seu alcalde, José Montero Domínguez, o la de Girona, amb la participació de la cap de secció de Serveis Educatius de l’Ajuntament gironí, Pili Buil. Entre els diferents temes que es van tractar, es va parlar del lleure equitatiu, dels centres educatius oberts a la ciutat, i del Passaport Edunauta, un recurs pel qual Masquefa ha estat seleccionada aquesta mateixa setmana, i que té per objectiu articular l’educació 360 al territori. També es van exposar experiències internacionals, concretament de Portugal, de l’Uruguai i d’Alemanya, sobre programes d’escola a temps complet.

La jornada va ser, a més, una plataforma per reivindicar recursos i estratègies per les polítiques que fan possible l’equitat en el fora escola i un esdeveniment dedicat a la reclamació de l’educació 360 com un bé comú i un dret a garantir. 

Adhesió a l’aliança

Per tal de millorar les oportunitats educatives dels infants i joves del municipi, el Ple municipal va aprovar el 21 de setembre l’adhesió a l’Aliança Educació 360. És una xarxa dinstitucions públiques i entitats diverses que té com a objectius la millora de les oportunitats educatives de tota la població en tots els temps i espais de la seva vida; la connexió entre el temps lectiu i el no lectiu, així com entre els diversos àmbits educatius; i laccés a noves oportunitats educatives en condicions dequitat i sense exclusions.