L’Ajuntament i la Policia Local han creat un protocol que facilitarà a les persones sordes i sordmudes la comunicació d’urgències i emergències perquè se’ls pugui prestar l’assistència necessària. Aquesta era una petició d’aquest col·lectiu, que troba moltes dificultats a l’hora de comunicar incidències i demanar ajuda.
 
Les persones sordes i sordmudes empadronades a Masquefa podran beneficiar-se d’aquest nou servei. Cal que facin la sol·licitud escrivint a la regidora de Serveis Socials, Àngels Font, al correu electrònic fontmmn@diba.cat.
 
En cas de patir una urgència o emergència extrema, podran fer una trucada a un telèfon confidencial de la Policia Local, els qual se’ls facilitarà en el moment de la inscripció en el servei. L’agent atendrà la trucada i es desplaçarà immediatament a casa de l’afectat.
 
Si la urgència no és extrema, les persones sordes i sordmudes podran enviar un missatge al mateix telèfon mòbil especificant la incidència. L’agent respondrà el missatge i farà les gestions pertinents (com per exemple demanar una ambulància o un metge o activar els cossos de seguretat, entre d’altres). 
 
El protocol també preveu que les persones sordes i sordmudes puguin enviar un missatge si viuen situacions d’urgència o emergència fins i tot fora de Masquefa.
 
Intèrpret de la llengua del signes
A més, aquest col·lectiu també podrà sol·licitar el servei d’una intèrpret de la llengua del signes per assistir a xerrades i conferències o per fer tràmits a l’Ajuntament. El Consistori finançarà aquest servei.