Joves i persones grans tanquen una experiència intergeneracional centrada en la tecnologia i la cohesió social
El passat 3 de juny, es va celebrar la cloenda de la segona edició del projecte ‘Padrins Digitals’, a la sala d’actes del CTC, amb la participació dels joves i les persones grans que han pres part en aquesta iniciativa intergeneracional.
Aquest projecte, fruit de la col·laboració entre el Centre Tecnològic i Comunitari (CTC) i el Casal de Joves, amb la dinamització de Yolanda Anguita i Enric Almirall, treballa per la creació de contingut digital rellevant mitjançant la combinació d’experiència i coneixements entre adults majors de 60 anys i joves amb habilitats tecnològiques.
Les persones joves i amb un domini destacat de la tecnologia actuen com a mentors digitals, oferint orientació i suport a la gent gran en la producció de vídeos que reflecteixen les seves vivències i coneixements personals. Des de la gravació fins a la publicació, els joves guien als participants majors en cada etapa del procés, fomentant l’aprenentatge mutu i la col·laboració.
L’acte de cloenda de la segona edició del ‘Padrins digitals’ va comptar amb l’assistència de Roger Vàzquez, 1r tinent d’alcalde i regidor de Societat Digital, qui va destacar que “aquest projecte, que tant ens agrada perquè ens permet treballar de manera transversal entre el Casal de joves i el CTC posant les persones al centre d’allò que fem des de l’Ajuntament, evidencia com la tecnologia pot ser una eina per apropar persones de diferents generacions i fomentar la cohesió social”; i David Oliva, regidor de Cicles de Vida, que va assegurar que “l’experiència dels padrins digitals ha posat de manifest la importància d’establir vincles intergeneracionals que enriqueixen el teixit social del nostre municipi”.
Consulteu un recull de fotografies de l’activitat, aquí.