L’espai masquefí va acollir una jornada de formació dirigida a tècnics de Joventut impulsada per la Diputació de Barcelona en el marc del Cicle Connexions.
La Fàbrica Rogelio Rojo va ser la seu escollida divendres 15 de desembre per a la celebració de la setena sessió del Cicle Connexions, impulsat per la Diputació de Barcelona –amb la col·laboració de l’Ajuntament de Masquefa– i que té com a objectius reflexionar i intercanviar idees, propostes i experiències sobre els serveis locals de Joventut. La jornada, dirigida a tècnics de Joventut d’arreu del territori, es va dur a terme al Casal de Joves i va comptar amb la presència de representants de l’Oficina del Pla Jove; professionals en l’àmbit juvenil; l’alcalde, Xavier Boquete; i la tècnica de Joventut de l’Ajuntament de Masquefa, Núria Pérez.
Masquefa i la Diputació de Barcelona reforcen els seus llaços
El Cicle Connexions va arrencar a primera hora del matí amb una exposició dels recursos adreçats als equipaments juvenils per part de l’Oficina del Pla Jove de la Gerència de Serveis d’Igualtat i Ciutadania de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, així com dels resultats del grup de treball sobre equipaments juvenils.
En aquest sentit, Xavier Boquete, va posar en valor la capacitat de la Diputació de Barcelona per “atendre les necessitats del col·lectiu juvenil i treballar mà a mà amb els ajuntament, com en el cas de Masquefa, per crear sinergies i impulsar conjuntament projectes, eines i recursos adaptats a la realitat de cada municipi”.
Presentació del document ‘Els equipaments juvenils. Reflexions, certeses i reptes’
Un dels moments més esperats de la jornada va ser la presentació pública del document ‘Els equipaments juvenils. Reflexions, certeses i reptes’, un projecte elaborat per l’Oficina Jove, el Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, el gestor cultural Pep Montes i tècnics de Joventut de cinc ajuntaments de la província de Barcelona, entre ells Masquefa.
Entre les principals conclusions del treball hi ha la necessitat d’impulsar equipaments dedicats a les tecnologies liderats per les àrees de Joventut; la proposta de creació d’una xarxa d’equipaments que permeti generar sinergies i coneixement compartit; o la importància de crear pautes per a desenvolupar polítiques de joventut més ambicioses i de qualitat a partir del coneixement i anàlisi del que succeeix als equipaments de joventut i que posin el col·lectiu juvenil en el centre de les inversions dedicades a l’atenció a les persones.
Equipaments juvenils: espais, professionals i qüestions obertes
Durant la sessió també es va presentar el clip ‘Equipaments juvenils: espais, professionals i qüestions obertes’, que de la mà de tècnics de joventut dels equipaments municipals de Joventut de Masquefa, Canovelles, Mataró, Sant Hipòlit de Voltregà i Vilafranca del Penedès, planteja qüestions sobre imatge i comunicació, visió de gènere i participació dels joves. El documental el podeu visionar a través del següent enllaç.
Taules rodones i debats al voltant d’aspectes estratègics dels equipaments de Joventut
La imatge i comunicació, la visió de gènere i la participació dels joves, precisament, van ser els eixos vertebrador de les diferents converses a càrrec de professionals en l’àmbit de Joventut que van servir com a cloenda de la setena sessió del Cicle Connexions celebrada a Masquefa.
Durant les taules rodones es van compartir experiències, es van exposar casos concrets i es van proposar solucions als problemes, conflictes o situacions generades. Així, entre els principals aspectes recollits hi havia aprofitar els recursos tecnològics i els nous canals de comunicació (YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, blocs…) per fer arribar els missatges precisos; la importància d’una bona actitud i la disponibilitat dels professionals; la conveniència d’oferir al col·lectiu activitats mixtes i no estereotipades; la necessitat de formar els professionals en matèria d’igualtat i d’implementar la perspectiva de gènere en el dia a dia dels equipaments; o convertir els equipaments juvenils en una “escola de participació ciutadana”.