El projecte de reforma de l’espai públic afavorirà la pacificació de la via pública, convertirà el carrer Major en plataforma única i s’adequarà l’entorn d’accés a l’estació de Ferrocarrils. Visualitza el vídeo explicatiu sobre el projecte.

L’Ajuntament ja ha començat a donar els primers passos per a desplegar un dels projectes més destacats de l’actual mandat: la transformació del casc antic de Masquefa. Un pla que preveu actuacions d’arranjament a l’espai públic i que estan finançades per la Diputació de Barcelona i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

L’objectiu d’aquests treballs és afavorir la pacificació i accessibilitat del casc antic, embellir-ne el seu entorn, garantir una millor mobilitat i un pas més segur dels vianants, i reduir el pas de vehicles per una de les zones més concorregudes de la vila.

Xavier Boquete, alcalde de Masquefa, destaca que “la transformació del casc antic no només ens permetrà millorar la qualitat de vida dels nostres veïns, sinó potenciar i dinamitzar la vida social, cultural i comercial d’una de les zones més icòniques i històriques de la vila. El casc antic requeria d’una reforma per dignificar i modernitzar els seus carrers, i amb aquesta transformació ens permetrà transitar-hi de forma més amable, segura i sostenible”.

El projecte va ser presentat públicament aquest dimecres 1 de març en un acte celebrat a la Sala Polivalent del CTC, i va comptar amb la presència de Toni Segarra, president de Ferrocarrils, Pere Mateu, director de projectes de FGC, Pere Pons, diputat President de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, i Vicenç Izquierdo, coordinador en matèria d’Infraestructures de la DIBA.

El projecte: millor accessibilitat i un entorn més sostenible

El consistori preveu la reurbanització de la travessera B-224z, corresponent al carrer Major, amb la transformació d’aquesta via en un carrer de plataforma única des del carrer Rogelio Rojo fins a la plaça de la Vila. Aquestes obres es duran a terme en dues fases: la primera, comprendrà el tram de cruïlla dels carrers Montserrat i Pau Bruna fins a la plaça de la Vila; i la segona, entre aquesta mateixa cruïlla fins al carrer Rogelio Rojo. Aquesta actuació, s’executarà per mitjà d’una licitació que durà a terme la Diputació de Barcelona, i tindrà un cost de gairebé dos milions d’euros.

Al mateix temps, el projecte també consistirà en l’adequació del pas a nivell ubicat al costat de l’estació per a l’ús exclusiu de vianants i el condicionament dels carrers que conflueixen per accedir-hi. En concret, es reurbanitzarà el carrer Montserrat, es crearà un recorregut naturalitzat per a vianants pels carrers paral·lels a la línia de Ferrocarrils, dins el nucli urbà, i es reurbanitzaran els carrers Pujades i Escoles i el passeig de la Via amb l’objectiu de guanyar espai per als vianants i les bicicletes. Finalment, també es crearà una nova plaça que inclourà un espai d’esbarjo i una zona verda. Els treballs contemplen la instal·lació de senyalització acústica i lluminosa, i d’elements d’última generació en seguretat ferroviària com ara senyalització horitzontal LED encastada al paviment i d’activació automàtica amb el pas dels trens. Aquesta actuació es durà a terme per mitjà d’una licitació que Ferrocarrils de la Generalitat ja ha obert, i el cost dels treballs serà de gairebé dos milions i mig d’euros.