Les persones que vulguin fer ús d’aquest servei cal que demanin cita trucant al telèfon 93 772 78 28 o enviant un correu electrònic a l’adreça ctc@masquefa.net.
El Centre Tecnològic Comunitari (CTC) de Masquefa ofereix un servei a totes aquelles persones que hagin de formalitzar tràmits telemàtics amb l’Ajuntament o amb altres administracions i no tinguin els mitjans necessaris per a fer-ho o requereixin suport i assessorament en el procés.
Aquest servei es presta a través d’un espai propi al CTC i per a fer-ne ús cal demanar cita trucant al telèfon 93 772 78 28 o enviant un correu electrònic a l’adreça ctc@masquefa.net.
En aquest sentit, l’any 2022 el CTC va atendre un total de 204 persones que van fer ús d’aquest servei; consolidant-se, així, com una de les prestacions i recursos del CTC més utilitzats per la població. Així, entre els més demandats hi havia tràmits relacionats amb els ajuts pel lloguer, l’ajut cultural per a joves, l’ingrés mínim vital, ajuts per a l’hipoteca, les beques de llibres de text, el menjador escolar… I també tràmits relacionats amb l’ocupació: com apuntar-se al SOC, com demanar cites prèvies per a la Seguretat Social o el SEPE, com descarregar informes del SEPE i de la Seguretat Social…
La importància dels tràmits telemàtics
Cada cop són més els tràmits que només es poden fer per internet. Una tendència que, a més, s’ha accentuat amb la pandèmia de Covid-19. I és que són moltes les persones que no disposen dels dispositius, ni de les connexions necessàries, ni dels coneixements específics per a poder realitzar aquestes gestions telemàtiques moltes administracions estan activant.
Per tot plegat el CTC ajuda a tots els veïns que en requereixin a fer tràmits telemàtics com demanar l’alta a La Meva Salut, sol·licitar ajuts i subvencions, donar-se d’alta com a demandant d’ocupació, fer una instància genèrica, o fer tràmits amb la Seguretat Social, el SEP o el SOC, entre d’altres.