L’Escola Font del Roure de Masquefa ha guanyat un dels 12 prestigiosos Premis Baldiri Reixac d’entre les 307 candidatures que s’hi han presentat en aquesta trenta-setena edició. Aquest premis són convocats per la Fundació Lluís Carulla amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya.
El centre masquefí ha estat premiat en la categoria d’escoles “per portar a terme un projecte lingüístic integrador i que participa en diverses efemèrides culturals, per exemple l’any Joana Raspall, tot implicant-hi el conjunt de la comunitat educativa i organitzant moltes activitats per sensibilitzar i promoure l’expressió poètica dels infants”. Els organitzadors del certamen també han reconegut a l’escola masquefina “el foment de la creativitat en l’educació musical i plàstica, reflectides en l’ambientació i en les activitats del dia a dia del centre”.
La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, farà el lliurament del Premi Baldiri Reixac a l’escola Font del Roure i als altres onze guanyadors de les diferents categories en un acte que tindrà lloc el 3 de juny vinent al Palau de Pedralbes de Barcelona.
La directora de l’Escola Font del Roure, Teresa Alcántara, fa una valoració molt positiva de l’obtenció d’aquest premi, que entén com un reconeixement no només al projecte lingüístic i cultural sinó a la globalitat “d’un projecte educatiu que és innovador i en el qual des de l’escola creiem molt”.
Es tracta d’un projecte pedagògic en què “els alumnes treballen el currículum no a partir de lliçons de llibres de text sinó mitjançant temes i projectes concrets que toquen transversalment totes les àrees de coneixement” i en què tenen una gran importància la investigació i la experimentació. Alcántara destaca, a més, que aquest projecte pedagògic afavoreix “la cooperació entre els alumnes, la seva autonomia i també la inclusió dels estudiants amb necessitats educatives especials o diferents nivells d’aprenentatge”.
Els Premis Baldiri Reixac guardonen la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts, de les escoles, concretades en un projecte educatiu i lingüístic que s’estigui aplicant i que assoleixi un ús elevat de la llengua entre l’alumnat i el professorat, tant en l’activitat acadèmica com en la comunicació informal. Es valora igualment l’activitat educativa amb referència a la identitat que, a més de la llengua i la cultura pròpies, manifesti voluntat integradora en el marc d’una societat democràtica.