L’Ajuntament i l’institut de Masquefa van donar a conèixer el programa ‘Tastet d’oficis’ al darrer Congrés Internacional de Ciutats Educadores que es va celebrar el 13 de novembre al Palau de Congressos de Barcelona. Masquefa hi va ser convidada per mostrar aquesta iniciativa com a exemple de bona pràctica municipal en l’àmbit de la inclusió social, i va participar-hi al costat de municipis d’arreu del món que van exposar-hi experiències de ciutats inclusives, creatives i participatives.

En l’àmbit de la província, a més de la iniciativa de Masquefa, la Diputació de Barcelona va seleccionar en total quinze experiències, algunes d’elles de municipis de grans dimensions com Granollers, Sant Boi, l’Hospitalet o Esplugues.

En representació de Masquefa hi van assistir Tanit Soliva (tutora de la Unitat de Suport a l’Educació Especial USEE) de l’institut, Núria Esquivel (cap dels serveis de l’EAP a l’Anoia) i la Marià Francès i l’Alba Gonzàlez, dues alumnes de 4t d’ESO de l’institut que el curs passat van iniciar el projecte ‘Tastet d’Oficis’ i que aquest curs el continuen. També hi van ser l’alcalde i la tècnica d’Educació de l’Ajuntament.

L’institut i l’Ajuntament de Masquefa van endegar el programa ‘Tastet d’oficis’ amb l’objectiu d’oferir més oportunitats als alumnes amb necessitats educatives especials. Aquesta iniciativa els permet combinar l’aprenentatge acadèmic que reben a l’aula amb l’experiència de treballar unes hores a la setmana en empreses i centres col·laboradors de Masquefa, de manera que tenen un primer contacte amb el món laboral i s’aproximen, així, a diverses realitats professionals per posar-les en pràctica. Els alumnes que hi participen compten amb el suport de dues psicopedagogues i una integradora social. La inserció en el mercat de treball contribueix a la plena integració d’aquests alumnes amb necessitats educatives especials, perquè puguin desenvolupar-se personalment i socialment.

‘Tastet d’oficis’ és un projecte de municipi impulsat en el marc de la Xarxa municipal Infància i Adolescència, integrada pels agents de diferents àmbits que intervenen amb infants i adolescents. Els impulsors fan una crida perquè més empreses s’hi sumin per tal de seguir desenvolupament el projecte i, d’aquesta manera, permetre la incorporació de nous alumnes de l’institut.