L’Oficina d’Atenció al Vilatà (OAV)  té com a missió oferir als vilatans de forma directa, presencial i personalitzada: orientació, assessorament i tot tipus d’informació sobre L’Ajuntament, la Vila, la gestió dels tràmits i els serveis municipals.

Destacats

SERVEIS

Registre General

A l’OAC de l’Ajuntament es troba el registre general d’entrada, on els ciutadans (persones físiques) podran presentar de forma presencial sol·licituds, queixes, comunicats, demandes, suggeriments i altres documentacions.

Sol·licituds i expedicions de certificats de naixement, matrimonis i defuncions

El trobem també a l’OAC de l’Ajuntament a on podreu sol·licitar els tràmits propis del Registre Civil i rebre informació adequada segons el tràmit:

  • Inscripcions de naixements
  • Matrimonis Civils
  • Defuncions
  • Inversió de cognoms
  • Traducció de nom
  • Trasllats d’inscripcions de naixements
  • Duplicats de llibre de família
  • Fe de vida i estat
  • Inscripcions de naixements fora de terminis
  • Correcció d’errors
  • Demanar certificats de naixements, matrimonis i defuncions ocorreguts a Masquefa i fora de Masquefa, segons convingui

Oficines ORGT (Organisme de gestió Tributaria) Oficina de gestió i recaptació – Diputació de Barcelona

Gestió i recaptació d’ingressos de dret públic.

Per qualsevol tràmit o consulta tributaria (impostos i taxes), cal demanar cita prèvia amb l’ORGT (Organisme de Gestió Tributària) que atén a Masquefa els dimarts i els dijous de 9 a 14 hores:

– Per Internet aquí (orgt.cat/cites)
– Als telèfons: 934 729 223 – 674 797 210 – 932 029 802 – 932 029 805

TANCAT: De l’11 al 14 d’abril, el 21 i 22 de juliol, de l’1 al 26 d’agost i del 27 de desembre al 5 de gener.

SERVEI CORREU ELECTRÒNIC ORGT

orgt.piera@diba.cat  / orgt.masquefa@diba.cat  / orgt.atenciociutadana@diba.cat

Calendari fiscal 2025

Agent d'estrangeria

Servei d’assessorament itinerant per a persones migrants (SAIM) – Consell Comarcal de l’Anoia. Amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.

Horari d’atenció: Dimecres a partir de les 9:00h

  • Assessorament sobre tràmits d’estrangeria
  • Informació sobre cursos de català i d’alfabetització
  • Cursos de coneixement de la societat catalana
  • Informació sobre temes diversos: sistema sanitari, sistema educatiu, drets i deures de la ciutadania
  • Assessorament a persones que volen emigrar a un altre país

Informació en àrab

Informació en àngles

Informació en español

Informació en xinès

Informació en francès

Bústia d’Atenció al Consumidor

La referent municipal de consum s’encarrega de rebre les  consultes, queixes i/o reclamacions dels ciutadans  i trametre-les juntament amb la documentació aportada a la Bústia del Consumidor de la Diputació. El personal tècnic de la Diputació és qui resolc les consultes dels consumidors i dóna l’assessorament final de les seves peticions. Altra via d’atenció seria les visites de la Unitat Mòbil d’Atenció al Consumidor de la Diputació, on els tècnics de consum atendrien els ciutadans de forma presencial.

Caixa (Cobraments i pagaments)

Pagaments i cobraments que no estiguin gestionats per l’ORGT.  Es pot pagar en efectiu, amb TPV o mitjançant transferència bancària.

Pagaments i cobraments

Padró d'habitants

Registre administratiu on consten els veïns del municipi i constitueix una prova de la seva residència. On es poden tramitar:

  • Altas, baixes
  • Modificacions
  • Renovacions
  • Canvis de domicilis en el mateix municipi
  • Expedició de volants i certificats

DNI Mòbil

Aquest servei inclou renovació, actualització de dades i primera inscripció.

Una vegada al mes (excepte els mesos d’estiu i per Nadal) l’equip mòbil del DNI (Policia Nacional) es desplaça a l’Ajuntament de Masquefa.

El tràmit  es fa en dos dies: un per sol·licitar-ho i un altre per recollir-lo. Es realitza el dia convingut en el següent horari: Sol·licitud 9:00h a 12:30h i recollida 9:00 a 11:00h.

Ja podeu trucar per demanar cita al 93 772 50 30

*Tenen preferència el menors de 16 anys i la gent gran

Documentació a portar segon el cas:

Renovació DNI sense canvi de domicili

DNI antic,  1 foto i 12,00€ de taxa

Renovació DNI amb canvi de domicili

DNI antic, volant de padró (on consti el nou domicili),  1 foto i  12,00€ de taxa

En cas de robatori o pèrdua

2 fotos, 12,00€ de taxa i copia de la denuncia (en cas de robatori)

DNI per primera vegada

Certificat literal de naixement (específic pel DNI)

Volant padró d’habitants

1 foto

12,00€ de taxa

Hauran d’anar acompanyats del pare o la mare (amb el DNI en vigor)

Famílies nombroses – gratuït

 


Servei de mediació

El Servei de Mediació que s’ofereix des del Consell Comarcal de l’Anoia és un servei públic d’atenció a tota la ciutadania, especialitzat en la prevenció i la resolució de conflictes entre vilatans dins l’àmbit comunitari. La finalitat del servei és desplegar un ventall d’accions que promoguin la convivència i el paper actiu dels ciutadans/es en la resolució dels seus propis conflictes.

Des d’aquest servei s’atenen diferents tipologies de conflictes: veïnals, espais públics, civisme, escolars, familiars, d’entitats, entre d’altres. L’objectiu és facilitar a l’abast de tots els ciutadans/es la mediació com a recurs per gestionar els conflictes, treballar en la prevenció i resolució de conflictes de manera conjunta amb els diferents serveis municipals.

També es fan dinàmiques als centres educatius de la comarca per oferir estratègies a l’alumnat i eines al professorat per gestionar de manera pacífica els conflictes. A més a més, existeix un circuit de prevenció, detecció i intervenció enfront de situacions d’alerta per la convivència.

Es pot contactar amb el Servei de Mediació a través de l’adreça electrònica mediacio@anoia.cat o al telèfon 699 664 718. L’horari d’atenció del servei de mediació ciutadana de l’Anoia és dilluns i dijous de 8h a 15h, i dimarts de 8h a 16:30h.

Més info aquí

Bibliobús de La Beguda Alta

El Servei de Bibliobús s’ofereix al poble de La Beguda Alta i la parada està ubicada al costat de l’Escola Vinyes (Carrer Mossèn Cinto Verdaguer, 50).

Més info aquí.

Telèfons d’interès

Turisme

Equipaments municipals

Documents d’interès

Equipaments

Actualitat

Contacte

OAV

Adreça: C/ Major, 93

Masquefa 08783
Telèfon: 93 772 50 30
Correu electrònic: oav@masquefa.net

    Responsable del tractament: Ajuntament de Masquefa

    Finalitat del tractament: Base de dades per contacte, informació i resposta al vilatà

    Legitimació: Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)

    Destinataris: Ajuntament de Masquefa

    Exercici de drets dels interessats: D’accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i d’oposició al tractament, adreçant-vos al correu electrònic: masquefa@diba.cat